Pages

Saturday 21 July 2012

Salam Ramadhan

assalamuaalaikum :D
          Ahlan wasahlan ya ramadhan!
          bulan yang sangat special dalam semua- semua bulan...
          bagi korang yang nak cuba kurangkan berat badan sangatlah sesuai untuk bulan ini...



antara tips yg boleh aku kongsi,melalui dari cara pemakanan aku

sahur 
air kosong + kurma takpun
roti + milo
 @
tak bangun langsung makan sahur...haha (ney aq punya stail).....bukan apa malas bermaharajalela...hehe

berbuka
nasi setengah senduk + dada ayam ( yg tak bergoreng lagi elok).. sup ayam ke..ikan ke...any category in protein..+ a lot ,a lot and a lot of sayur....ngeee.....pinggan tu dah jadi ala bentuk mickey mouse
                                          
                                                              macam dalam gambar ni
                                    
                                                 
                                                            
kalau aku prefer sayur bayam......rich in iron.....sesuai untuk sesapa yang nak tambah darah....aku ni dalam kategori tekanan darah rendah....kekadang tu dah nampak bintang depan mata....huhu...
dan tak lupa juga makan kurma dulu sebiji ( sunnah nabi) @ ikut suka berapa biji hang nak makan.....hehe
dengan segelas air kosong ya..... lepas tu baru makan seperti yang dicadangkan di atas....:D

itu saja.....lepas tu pegi solat k! jangan pulak hentam makanan lain bagai......kalau still rasa lapar lagi minum air kosong banyak-banyak
aku masa hari biasa minum air kosong at least 3 liter per day.....bulan puasa ni tak tahu la mampu ke tak nak minum air banyak tu...for sure your tummy get bloated...frequency pass urine....secara tak langsung mengganggu activitity daily life kan...

Supper

untuk aku,aku makan buah - buahan + fresh youghurt....


youghurt tanpa perisa....baik tanpa gula tambahan


                                        

antara koleksi buah- buahan aku dalam fridge, baru beli semalam dekat tesco..haha




                                         

ok itu saja entry aku kali ini...:D..selamat menambah pahala di bulan mulia

 
gambaq kecik pulak..buat besaq dah kabuq...apapun  selamat beramal :D
                                       

No comments:

Post a Comment